Komunikat do Świadczeniodawców dotyczący zgłaszania przerw w udzielaniu świadczeń
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia przypomina, iż zgodnie z § 9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz.U.2016.1146 j.t.) Świadczeniodawca udziela świadczeń przez cały okres obowiązywania umowy, zgodnie z określonym w umowie harmonogramem oraz planem rzeczowo-finansowym.
O planowanej przerwie w udzielaniu świadczeń, Świadczeniodawca, adekwatnie do zapisów § 9 ust. 2 OWU, ma obowiązek powiadomić w formie pisemnej Oddział Wojewódzki Funduszu co najmniej 30 dni przed jej rozpoczęciem, wskazując czas jej trwania.
Zgodnie z § 9 ust. 3-4, powyższa przerwa wymaga zgody Dyrektora oddziału wojewódzkiego Funduszu udzielonej na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia, a w przypadku ambulatoryjnych świadczeń – w terminie 8 dni od dnia otrzymania powiadomienia. Za zgodę uważa się również brak sprzeciwu Dyrektora w ww. terminie.
W przypadku przerwy nieplanowanej/nagłej, wystąpienia której nie można było wcześniej przewidzieć, zgodnie z § 9 ust. 5 OWU, Świadczeniodawca ma obowiązek powiadomić Oddział Wojewódzki Funduszu o tym zdarzeniu oraz o czynnościach podjętych w celu zachowania ciągłości udzielania świadczeń.
Oddział przypomina także o możliwości zgłaszania przez Świadczeniodawców nieobecności personelu medycznego za pośrednictwem aplikacji internetowej eSEN (elektroniczny System Ewidencji Nieobecności). Należy przy tym pamiętać, iż w przypadku absencji personelu medycznego skutkującej przerwą w udzielaniu świadczeń w danej komórce, Świadczeniodawca jest zobowiązany do zgłoszenia tej przerwy w formie pisemnej, niezależnie od zgłoszenia nieobecności personelu w systemie eSEN. Wszelkie pytania i problemy związane z działaniem ww. systemu można kierować na adres mailowy esen@nfz-kielce.pl
Przerwy w udzielaniu świadczeń proszę zgłaszać zgodnie z załączonymi wzorami:
Oddział przypomina jednocześnie, iż w przypadku nienależytej realizacji umowy, w tym niedopełnienia obowiązku poinformowania o przerwie w udzielaniu świadczeń, Fundusz może nałożyć karę umowną.
Informacje dotyczące sprawy poruszonej w piśmie można uzyskać w Dziale Kontraktowania Świadczeń pod numerami telefonów: 41 36 46 230/118/245